Als een belastingplichtige kiest voor de digitale Berichtenbox, ontvangt hij nog enige tijd papieren post van de Belastingdienst. Andere instanties, zoals de meeste Waterschappen, sturen niets meer op papier. Niet iedereen beseft dit. Ook instanties gaan in de fout. Dat kan grote gevolgen hebben.
Het voornemen van de Belastingdienst was om vanaf 2016 vooral de Berichtenbox te gaan gebruiken, maar de Kamer hield dit tegen. Er is nu een langere overgangsperiode voor post van de Belastingdienst, tenzij de belastingplichtige kiest voor elektronische post.
Bij andere instanties is het vaak ‘alles-of-niets’: na het kiezen voor de Berichtenbox komt alles alleen in deze elektronische postbus. Sommige zaken moeten echter ook via de ‘normale’ post worden verzonden.
Laden…
Al vanaf €15 per maand leest u onbeperkt alle edities en artikelen van EW. Bekijk onze abonnementen.
Bent u al abonnee en hebt u al een account? log dan hier in
U bent momenteel niet ingelogd of u hebt geen geldig abonnement.
Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van EW blijven lezen?
Wilt u opnieuw inloggen