Wessanen is één van de oudste bedrijven van Nederland, en het gaat goed, sinds 1765. Dat komt door een CEO die keuzes maakt voor duurzame, biologische producten. Zo eet hij zelf ook. ‘Dit is een CEO die in zijn product gelooft.’
‘Vroeger,’ zegt analist Fernand de Boer van de Belgische bank Degroof Petercam, die het bedrijf al jaren volgt, ‘kreeg je tijdens een bijeenkomst bij Wessanen een paar kroketten, van hun merk Beckers. Nu krijg je na afloop een tas met biologische producten mee.’
Vroeger was je daarmee misschien niet zo blij geweest. Om biologisch voedsel hing een walm van geitenwollensokken, van wereldverbeteraars met afritsbroeken. Natuurwinkels roken muf en naar oude muizen.
Laden…
Al vanaf €15 per maand leest u onbeperkt alle edities en artikelen van EW. Bekijk onze abonnementen.
Bent u al abonnee en hebt u al een account? log dan hier in
U bent momenteel niet ingelogd of u hebt geen geldig abonnement.
Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van EW blijven lezen?
Wilt u opnieuw inloggen