Aan het sluiten van contracten gaat nog veel tijd verloren. Driekwart van de Nederlandse bedrijven weet dat het sneller kan. Zij hebben hun workflows geautomatiseerd in de cloud. Met DocuSign duurt het afsluiten van overeenkomsten geen dagen meer, maar minuten. De winst is dat je veel eerder een zakelijke deal kunt beklinken. Daardoor boek je meer omzet, bespaar je op onnodig betaalde uren en zorg je voor een betere klantervaring.
De doorlooptijd van contracten wordt gemiddeld 75% korter.
Je administratie afwikkelen hoeft allang niet meer handmatig: contracten, overeenkomsten en rapporten kun je heel eenvoudig in de cloud digitaliseren. Zoals met DocuSign, ’s werelds meest gebruikte tool voor het beheer van elektronische overeenkomsten. Wie nog werkt met ordners, kasboeken en dossiers loopt flink achter in de race om de gunst van de klant. DocuSign veegt al die stapels papier van tafel. Alles staat nu in de cloud, op een veilig platform. Elektronische handtekeningen in DocuSign eSignature zijn juridisch bindend en algemeen aanvaard voor zakelijke transacties. Je kunt heel eenvoudig documenten uploaden en aangeven wie wat moet ondertekenen. Werk rechtstreeks vanuit je eigen CRM-systeem of gebruik de DocuSign Agreement Cloud, een complete suite van applicaties, integraties en API’s, waarmee je geformaliseerd gegevens uitwisselt. Dat is overzichtelijk, secuur en razendsnel. Voorbij is dat stroperige goedkeuringsproces, waarbij stukken blijven liggen, onderop de stapel belanden of onderwerp zijn van discussie over al dan niet gemaakte afspraken.
Synchroniseren en ordenen
Als ondernemer kun je veel sneller zakendoen. Dankzij DocuSign heb je een volledige span of control over de voorbereiding, onderhandeling en het beheer van contracten. Je roept de historie van overeenkomsten eenvoudig op in de DocuSign module, die is geïntegreerd met jouw eigen CRM, zoals Salesforce, Microsoft of Oracle. Wil je een contract opstellen, gebruik dan een vooraf ingevuld sjabloon. Je hoeft slechts een paar vinkjes te zetten; DocuSign doet de rest. Als de overeenkomst is gegenereerd, wordt daar automatisch de relevante informatie uit je CRM-systeem in verwerkt, klantspecifiek en inhoudelijk getoetst. De stukken worden in de juiste volgorde geordend en afgeleverd bij de toegewezen personen. E-mails zijn niet meer nodig, laat staan stukken op de post doen. Wijzigingen worden automatisch gesynchroniseerd, zodat iedereen kan zien wat er is veranderd. Eenmaal ondertekend wordt de overeenkomst opgeslagen in een veilige, centrale en doorzoekbare opslagplaats. Met DocuSign kunnen klanten tot wel 85% van hun contracten automatiseren.
Investeer in de klantrelatie
Door het sneller sluiten van deals voorkom je dat de instemming over de voorwaarden te lang duurt. Het risico is dan dat afspraken alsnog worden ingetrokken. Of dat er onnodig onduidelijkheid ontstaat en contracten ‘on hold’ komen te staan. Met DocuSign is de doorlooptijd van contracten gemiddeld 75% korter. Daarmee komt er extra tijd vrij. Die tijd kun je besteden aan het nakomen van de gemaakte afspraken en het implementeren van die afspraken in de praktijk. Ook de klant profiteert van die tijdsbesparing. Wanneer hij goederen of diensten eerder ontvangt, zal hij klanten op zijn beurt óók beter kunnen bedienen. De gewonnen tijd kun je bovendien steken in relatiemanagement. Een betere investering in de opbouw van een goede klantrelatie kun je je niet wensen. Verzenden, ondertekenen, klaar!
Lees hier hoe je jouw salesproces sneller, eenvoudiger en kosteneffectiever kunt maken.