Toerisme neemt vlucht in Dubai

Dubai wil volgend jaar ’s werelds meest bezochte stad zijn. Nieuwe attracties en evenementen moeten de aantrekkingskracht vergroten. Toerisme krijgt extra aandacht om gasten een authentieke ervaring te bieden.

Begin mei 2024 werd in Dubai de Arabian Travel Market (ATM) gehouden. ATM is het toonaangevende mondiale evenement voor de reisindustrie in het Midden-Oosten. Al meer dan 30 jaar verbindt dit jaarlijkse evenement producten en bestemmingen van over de hele wereld met kopers en bezoekers van de reisbranche in het Dubai World Trade Centre. De show groeit net zo snel als de markten die het bedient en genereert 2,5 miljard dollar aan deals.

Ambitieuze plannen

Dubai Tourism was vanzelfsprekend prominent aanwezig. Issam Kazim, CEO van Dubai Tourism, bevestigt dat toerisme voor Dubai van wezenlijk belang is. “Het emiraat is nog maar voor 5 procent afhankelijk van olie-inkomsten”, zo geeft hij aan. “Dubai heeft ambitieuze plannen om zich nog verder te positioneren als dé plek om te wonen, werken en op reis naar toe te gaan. Er wordt veel geïnvesteerd om Dubai aantrekkelijk te maken als bestemming. Een belangrijk doel is om duurzaamheid in de toeristische sector te integreren en een breed scala aan toeristische ervaringen aan te bieden.” Hij vervolgt: “Toerisme moet in 2027 voor 12,4 procent in het BBP van Dubai bijdragen en we hebben de ambitie om in 2025 ’s werelds meest bezochte stad te zijn.” De kenmerkende ambitie en daarbij behorende service en kwaliteit vind je ook terug bij Emirates Airline. Om van en naar Dubai te vliegen is Emirates Airline een logische keuze. De in Dubai gevestigde luchtvaartmaatschappij biedt reizigers 21 wekelijkse vluchten van en naar Dubai vanuit Amsterdam op gunstige tijden.

Chauffeur aan huis

De vloot van Emirates bestaat uit state-of the art toestellen waaronder de Airbus A380 (dubbeldekker) en de widebody Boeing 777. Bij Emirates Airline geen gebrek aan ambitie en innovatie. Emirates is inmiddels ‘s werelds grootste internationale luchtvaartmaatschappij met als thuisbasis Dubai. Emirates vliegt via Dubai naar meer dan 130 passagiersbestemmingen wereldwijd, verspreid over zes continenten. De unieke ervaring met Business Class van Emirates begint al thuis voor vertrek met de Chauffeur Drive Service van de luchtvaartmaatschappij. Emirates Airline stuurt een limousine met chauffeur om je thuis op te halen op het door jou gewenste tijdstip. Via de VIP-entry van Schiphol word je letterlijk tot aan de incheckbalie gebracht door de chauffeur. Na eerst in de lounge op Schiphol een glaasje champagne te hebben genuttigd word je bij het aan boord gaan verwelkomd door een frisse en klantgerichte multinationale crew die je direct op je gemak stelt. De zitplaatsen zijn ruim en comfortabel, met voldoende privacy en de mogelijkheid om volledig plat te liggen, wat een ontspannen en verfrissende vlucht garandeert. Het entertainmentsysteem – ice – biedt maar liefst 6.500 entertainmentkanalen, waaronder een selectie films, series en muziek, waardoor de tijd in de lucht voorbijvliegt.

Emirates: de eerste keuze

De culinaire ervaring is eveneens indrukwekkend, met een menu dat zowel qua smaak als presentatie voldoet aan de hoogste normen. Elk gerecht is zorgvuldig bereid en geserveerd, evenals de keuze aan dranken, waaronder exclusieve wijnen en champagnes.

Met een aanbod van 21 wekelijkse vluchten Amsterdam – Dubai v.v., prettige vluchttijden en uitstekende verbindingen, is het vliegen met Emirates Airlines zeker een aanbeveling. Al met al maakt de combinatie van luxe, comfort en service deze vlucht een onvergetelijke ervaring. Voor reizen naar Dubai blijft Emirates de eerste keuze.

Dit is een partnerpagina. De redactie van EW is niet verantwoordelijk voor de inhoud.