Wie inspireren je?
‘Mensen als Steve Jobs. Ik was onder de indruk van zijn biografie. Zakelijk was hij ijzersterk, maar op persoonlijk vlak had hij ook schaduwkanten. Hij liet geregeld een slagveld achter, in blind fanatisme voor een idee.’
Ruben Haring (29) werkt als co-eigenaar van het digitale evenementenbureau Let’s get Digital met bedrijven als Porsche, AFAS en Bosch. Het bedrijf floreerde tijdens de pandemie en creëerde onder meer een ‘digitale persruimte’ voor 1.500 journalisten die niet fysiek bij het Eurovisiesongfestival mochten zijn. Het komende jaar wil de Groningse start-up internationaal uitbreiden.
Belangrijkste gebeurtenis?
‘Ik heb tijdens mijn studie een lastige fase gehad. De resultaten vielen tegen, waarna ik de knop omzette en er toch voor ging. Het was wel een wake-upcall, ik bleek meer de praktisch ingestelde ondernemer.’
Kan niet zonder?
‘De onverwoestbare DeLonghi koffiemachine van 200 euro op het werk, die al jaren meegaat. Ook de honden op kantoor hebben een geweldige invloed. Even een knuffel halen na een moeilijk gesprek is heel fijn.’
Beste advies?
‘Als er een probleem is, los dat dan op door naar jezelf te kijken in plaats van naar anderen.’
Over vijf jaar?
‘Dan kom ik na een business-trip in Azië terug op mijn Groningse boerderij waar ik aan oldtimers sleutel.’