Premium Lock Amerikaanse kleding- en oliebazen op ramkoers

Na een half jaar wegduiken erkende outdoormerk de feiten. Foto: Richard Levine/Getty Images

Een bestelling van vierhonderd jassen is uitgelopen op een cultuuroorlog. Het Texaanse Innovex wilde zijn personeel vorig jaar met Kerst trakteren op een nieuwe jas met het bedrijfslogo. The North Face weigerde de order, want Innovex levert diensten aan de olie-industrie: het logo van het outdoormerk mocht niet naast dat van een ‘fossiel bedrijf’ komen te staan.

Premium Lock

Laden…

Premium Lock Word abonnee en lees direct verder

Al vanaf €15 per maand leest u onbeperkt alle edities en artikelen van EW. Bekijk onze abonnementen.

  • Bent u al abonnee, maar heeft u nog geen account? Maak die dan hier aan. Extra uitleg vindt u hier.

 

Premium Lock Verder lezen?

U bent momenteel niet ingelogd of u hebt geen geldig abonnement.

Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van EW blijven lezen?

Bekijk abonnementen

Premium Lock Er ging iets fout
Premium Lock Uw sessie is verlopen

Wilt u opnieuw